بادام

خوردن بادام سنگی فله ممکن است به محافظت در برابر بیماری عروق کرونر قلب  کمک کند.

مطالعه ای که توسط دانشکده بهداشت عمومی هاروارد انجام شد نشان داد که بادام زمینی ممکن است سطح کلسترول بد را کاهش دهد.

کلسترول بد منجر به ایجاد پلاک در رگ های خونی می شود و بادام زمینی ممکن است از این امر جلوگیری کند.

مطالعه ای که روی موش ها انجام شد همچنین بیان کرد که عصاره پوست بادام زمینی غنی از پلی فنل ممکن است التهابی را که باعث بیماری قلبی می شود کاهش دهد.

آنتی اکسیدانی است که ممکن است به مبارزه با بیماری قلبی کمک کند.

به همین دلیل است که به نظر می رسد بادام زمینی دارای اثرات محافظتی قلبی مشابه با سایر غذاهای حاوی رسوراترول است.

بادام

مطالعه ای که توسط دانشگاه پردو انجام شد نشان داد که مصرف منظم بادام زمینی تری گلیسیرید را کاهش می دهد و سلامت قلب را افزایش می دهد .

این اثر را می توان به وجود اسیدهای چرب تک غیراشباع، فولات و منیزیم نسبت داد.

علاوه بر این، مطالعه‌ای روی موش‌ها که توسط دانشگاه مرمره ترکیه انجام شد، نشان داد که بادام زمینی باعث افزایش سطح کلسترول خوب می‌شود. با این حال، مطالعات بیشتری برای درک این اثر بادام زمینی ضروری است.

بادام زمینی کالری بسیار بالایی دارد، اما به جای افزایش وزن به کاهش وزن کمک می کند.

بادام زمینی مواد غذایی پر انرژی هستند  به همین دلیل است که خوردن آنها به عنوان میان وعده ممکن است باعث شود کالری کمتری در روز مصرف کنید.

بادام زمینی هنگامی که به عنوان میان وعده مصرف می شود، احساس سیری قوی تری نسبت به یک وعده غذایی ایجاد می کند.

این ممکن است در نهایت به کاهش وزن کمک کند. برخی از مطالعات نشان دادند که مصرف بیشتر آجیل با افزایش وزن بیشتر مرتبط نیست و ممکن است به کنترل وزن کمک کند.

گنجاندن بادام زمینی در رژیم غذایی یکی از راه‌های افزایش مصرف مواد مغذی بدون ایجاد افزایش وزن است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که مصرف بادام زمینی و کره بادام زمینی می تواند احساس سیری را افزایش دهد. اینها می توانند افراد را بهتر از تنقلات پر از کربوهیدرات در مقادیر مساوی ارضا کنند.

مصرف بادام زمینی با کاهش خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا مرتبط است. مطالعه ای که توسط دانشکده پزشکی هاروارد و بیمارستان زنان و بریگهام بوستون انجام شد، نشان داد که مصرف بادام زمینی ممکن است خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را کاهش دهد.

مردانی که پنج واحد یا بیشتر از آجیل (از جمله بادام زمینی) در هفته مصرف می کنند در معرض خطر کمتری برای بیماری سنگ کیسه صفرا هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *